Banner Forum Image

Åkpåse eller inte???

Barnkläder, bebiskläder, tipsa om butiker som har rea, barnrumsinredning och leksaker

Åkpåse eller inte???

Inläggav Sweet Honey Pie » tis sep 13, 2011 22:38

Alltså nu behöver jag eran hjälp..

Jag har en 1 1/2åring hemma (bilr 2 i vinter) och en bebis.
och nu undrar jag om jag ska köpa åkpåsar till dom båda.. eller om det räcker med en fårfäll till 2 åringen.
va brukar man ha, har 2 åringar åkpåse? kan tillägga att han går på dagis så jag kommer inte släpa omkring honom i vagn hela dagarna.
Jag har inget emot att köpa åkpåse, men... vill inte kasta ut typ 1000:- å fanders och sen inte anväda åkpåse liksom.

sen.. om ni har bra tips på åkpåse till urban vagn
Sugen att läsa våran blogg?
Klicka på bilden..

Bild

Bild
Sweet Honey Pie
vimedbarn.se skribent
vimedbarn.se skribent

Re: Åkpåse eller inte???

Inläggav hellokitty » ons sep 14, 2011 05:57

Förmodligen behöver han ingen åkpåse eftersom han kommer ju ha täckoverall när han sitter i vagnen eftersom dom inte brukar sitta still där så länge ändå :P förra vintern va våran store 1,5 när han hade tjockoverallen så satte vi han lika ofta på åkpåsen som i.. Han bleb inte kall. Investera du i en riktigt bra overall ist!
BildBild
BildBild
hellokitty
Alltid online
Alltid online

Inläggav Nelia » ons sep 14, 2011 09:28

Håller med hellokitty. Köp en riktigt bra overall så kan han sitta gott på en fårskinnsfäll istället. Så har vi gjort med Joel från han var 2 år tror jag.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nelia
Alltid online
Alltid online

Inläggav Cissid » ons sep 14, 2011 09:32

Jag antar att du menar när han ska sova i vagnen, alltså typ på helgen, när han inte är i förskolan. Som hellokitty skriver så när han är vaken är det ju overallen som gäller. Jag kan tycka att det ser mysigare ut att sova utan en tjock vinteroverall på sig, så av den anledningen är ju åkpåsen riktigt bra, annars så funkar det ju med ett fårskinn i botten och filtar över pyret, och att man kan klä dem lite extra med stickade kläder eller fleece osv. Jag tycker att det är smidigt med en åkpåse istället för filtar, men det går ju precis lika bra med filtar. Mest troligt är det bara den här vintern som du behöver två, för nästa är det inte säkert att han kommer att sova längre, men det är ju individuellt förstås.
Bild
Bild
Cissid
Alltid online
Alltid online

Inläggav alexmamma » ons sep 14, 2011 18:18

Vi har Urban vagn och åkpåse från Carlo baby. 400 kr på babyland el barnens hus. Funkar toppen.
Bild

Bild

Bild
alexmamma
Har vimedbarn.se som startsida
Har vimedbarn.se som startsida

Inläggav Taweret » ons sep 14, 2011 21:51

Skall han inte sova i vagnen ingen åkpåse men om tanken är att han skall kunna sova i vagnen så är det väl bra kan jag tycka.

Vi har inte haft påsar till barnen efter dom 1,5 år dvs vintern de fyller två har dom inte påse i vagnen. Till tvillingvagnen har vi köpt in varsin fleccefilt som dom kan ha om det blir kallt.
Bild

Bild
Taweret
Alltid online
Alltid online

Inläggav LineMor » tor sep 15, 2011 06:13

Vår tjej sov ute i vagnen på förskolan när hon var 2,5 så vi har en mysig åkpåse till henne. Den kan man öppna upp nertill så skorna sticker ut så kommer även att använda den i vinter när hon sitter i vagnen och nu är hon 3,5år. Är så trött på dessa filtar som hela tiden glider av/ner.

Men jag tycker som dom andra om han bara sitter korta stunder i vagnen så behöver man ju inte införskaffa en.
Bild

Bild

http://fredrikas.bloggspace.se/
Användarvisningsbild
LineMor
Alltid online
Alltid online

Inläggav Kali » tor sep 15, 2011 12:51

jag köpte en supermysig och gosig för 100 spänn på blocket! då kan man göra både och ;)
Användarvisningsbild
Kali
Alltid online
Alltid online

Inläggav Sweet Honey Pie » tor sep 15, 2011 15:14

Tack alla för era svar, jag hoppar åkpåse till storebror.
Det blir en jätte fin åkpåse från villervalla till lillebror, och matchande filt till storebror.
Sugen att läsa våran blogg?
Klicka på bilden..

Bild

Bild
Sweet Honey Pie
vimedbarn.se skribent
vimedbarn.se skribent

Återgå till Shoppingtips