Är du en perfekt mamma?
13 inlägg • Sida 1 av 1
Är du en perfekt mamma?
Vi kör veckans krönika på Vi med barn nu och denna vecka handlar den om att vara en perfekt mamma eller inte. Eller snarare hur man är en perfekt mamma/förälder till sina barn!
Är det okej att tycka att livet som förälder inte alls är en dans på rosor med en doft av nybakade bullar? Är det okej att ta ett glas vin och strunta i alla måsten i hemmet?
Är det okej att tycka att livet som förälder inte alls är en dans på rosor med en doft av nybakade bullar? Är det okej att ta ett glas vin och strunta i alla måsten i hemmet?
Stina Sandström heter jag och är grundare av Vi med barn och även gravidsajten Minbebis.com. Vill du veta mer om mig kan du läsa min blogg!
-

Stina - Admin
Re: Är du en perfekt mamma?
Än så länge är det inte så jobbigt för mig att vara mamma men ibland tycker jag att man kan strunta i allt och bara vara oavsett om man är mamma eller inte, stänga av mobilen och datorn. Ta ett varmt bad och bara strunta i allt annat för en stund. Sedan tycker jag att man ska passa på att unna sig själv saker också som gör att man blir en glad och lycklig mamma, jag har till exempel börjat ta ridlektioner igen en gång i veckan och det är jätteroligt. Lördagar är numera den bästa dagen på hela veckan! En perfekt mamma tycker jag inte att man ska vara, bara tillräckligt bra och kanske lite till
Vad gör ni när ni tar er en stund för er själva?
Vad gör ni när ni tar er en stund för er själva?
Läs min blogg http://www.maijabergholtz.se
Min lovebasket http://www.mylovebasket.com/se/profile/maija-bergholtz-3535462
Min lovebasket http://www.mylovebasket.com/se/profile/maija-bergholtz-3535462
-

Maija - Har vimedbarn.se som startsida

Jag tar sällan stunder för mig själv om jag inte åker ner till affären... Usch, låter verkligen tragiskt! Jag känner väl kanske att just nu i denna tid i våra liv är det svårt att ta välbehövlig egentid. Då jag gör det handlar det väl om att vara med mina vänner utan barnen en stund.
Jag borde bli bättre på att ta mig egentid med tanke på att jag kan styra mina dagar så som jag vill - och det kan ju inte enbart vara att jobba?!
Jag borde bli bättre på att ta mig egentid med tanke på att jag kan styra mina dagar så som jag vill - och det kan ju inte enbart vara att jobba?!
Stina Sandström heter jag och är grundare av Vi med barn och även gravidsajten Minbebis.com. Vill du veta mer om mig kan du läsa min blogg!
-

Stina - Admin
Vad är det egentligen som definierar en prefekt mamma?? Är det en mamma som bakar bullar till hela kvarteret, planerar veckans middagar perfekt enligt näringslärans alla regler, aldrig tappar tålamodet och alltid har tid över till sina barn?
Eller är det att man har glada barn som älskar sin mamma och är lyckliga trots att man kanske misslyckas med bullbak, inte alltid har tid att slava framför spisen efter jobbet och ibland faktiskt säger till sina barn lite väl barskt?
Enligt mig är en perfekt mamma en mamma som älskar sina barn oavsett vad som händer och som inte är helt perfekt enligt konstens alla regler.
Eller är det att man har glada barn som älskar sin mamma och är lyckliga trots att man kanske misslyckas med bullbak, inte alltid har tid att slava framför spisen efter jobbet och ibland faktiskt säger till sina barn lite väl barskt?
Enligt mig är en perfekt mamma en mamma som älskar sina barn oavsett vad som händer och som inte är helt perfekt enligt konstens alla regler.
-

Poffie - Alltid online

Precis, det låter så bra! Jag fick beviset häromdagen att jag nog ändå är en perfekt mamma till just mina barn: http://minbebis.com/blogg/stina/jag-ar-alskad/
-

Stina - Admin
nej tack gode gud. jesper juul skriver att det vore det absolut värsta man kunde göra mot sitt barn, att vara en perfekt förälder.
jag är en tillräckligt bra förälder som gör mitt allra bästa.
-

Kali - Alltid online

Nej långt ifrån men jag hoppas jag kan ge mina barn den tryggast och mest förutsättande bakgrund som de kan få.
o jag som älskar bullbak
men jag suger på städ och tvätt 
o jag som älskar bullbak
-

ToToRo - Alltid online

Kali skrev:nej tack gode gud. jesper juul skriver att det vore det absolut värsta man kunde göra mot sitt barn, att vara en perfekt förälder.
Word!
-

Nelia - Alltid online

Säger desamma...jag gör också mitt bästa, nästan varje dag. Men vissa dagar gör jag bara som jag vill...och vill jag då skita i disk, städ osv osv så gör jag det och slöar vid datorn en hel dag. Som tur är har jag barn som leker bra själv...
- sprallos
Kali skrev:nej tack gode gud. jesper juul skriver att det vore det absolut värsta man kunde göra mot sitt barn, att vara en perfekt förälder.
Oh yes Kali!
Isabelle 080725
Josefine 100330
Josefine 100330
-

Strumpan - Alltid online

Jag är nog en katastrofmamma. Tänk, 4 barn med tre olika pappor ( sen att alla är här av ren kärlek och att livet strulade till det räknas knappt) Jag har åkt på semester utan dom, ibland bara skriker jag rakt ut helt utan att förklara. Jag är kass på att lyssna, hummar ja och nä men registrerar inte vad som sägs.
När dom tre stora va små "glömde" vi tänderna var och varannan kväll och likadant e de med lillebror. Jag mutar. ( det gör jag fortfarande med dom stora, senast provade jag om dottern på 16 kunde tänka sej att bli ihop med exet igen mot att jag betalade Spotify premium till henne......, men vaddå det va en underbar kille, nu kan jag tänka mej att köpa den fetaste bäddmadrassen till henne om hon skulle kunna ändra sej..)
det har hänt, att ungarna inte haft näsan utanför dörren på en hel dag, jag har tom glömt sätta på lillebror stövlarna när vi gick till dagis, drog ur honom ur vagnen och ställde honom på marken och han hickade fram ett litet De tallt mamma, de va i vintras och minus 18.
Jag ljuger som en spruta ibland för dom för att göra vardagen enklare och för att framförallt förenkla mitt liv.
Men... nånstans har mina barn fått det bästa trots sin förvirrade mamma som aldrig fått iväg en lapp i tid till skolan och som glömt föräldramöten och kalas i långa rader.
Dom har fått det bästa jag kunnat ge. Kärlek, bus, skratt och värme mitt ibland allt det andra.
När dom tre stora va små "glömde" vi tänderna var och varannan kväll och likadant e de med lillebror. Jag mutar. ( det gör jag fortfarande med dom stora, senast provade jag om dottern på 16 kunde tänka sej att bli ihop med exet igen mot att jag betalade Spotify premium till henne......, men vaddå det va en underbar kille, nu kan jag tänka mej att köpa den fetaste bäddmadrassen till henne om hon skulle kunna ändra sej..)
det har hänt, att ungarna inte haft näsan utanför dörren på en hel dag, jag har tom glömt sätta på lillebror stövlarna när vi gick till dagis, drog ur honom ur vagnen och ställde honom på marken och han hickade fram ett litet De tallt mamma, de va i vintras och minus 18.
Jag ljuger som en spruta ibland för dom för att göra vardagen enklare och för att framförallt förenkla mitt liv.
Men... nånstans har mina barn fått det bästa trots sin förvirrade mamma som aldrig fått iväg en lapp i tid till skolan och som glömt föräldramöten och kalas i långa rader.
Dom har fått det bästa jag kunnat ge. Kärlek, bus, skratt och värme mitt ibland allt det andra.
-

jessikan - Galen i vimedbarn.se

Jag tycker som så att det är ok att känna det man känner. Alla är olika och tycker olika. Visa tycker att allt med barn är helt underbart medans andra tycker att det är det knepigaste de vart med om. Oavsett vilket man tycker så är man lika bra fölrälder ändå. Man måste inte tycka om allt, samtidigt som man får njuta utav allt, även de svåra stunderna.
Jag är då inte vad jag skuller kalla för en perfekt mamma, för enligt mig så finns hon inte. Alla har fel och brister och jag har då mina. Men min sambo kompleterar mig väldigt bra, så det jag inte är bra på är han desto bättre på och så vise versa. Så tillsammans skulle jag vilja säga att vi är perfekta föräldrar. Men inte perfekt mamma eller perfekt pappa.
Jag är då inte vad jag skuller kalla för en perfekt mamma, för enligt mig så finns hon inte. Alla har fel och brister och jag har då mina. Men min sambo kompleterar mig väldigt bra, så det jag inte är bra på är han desto bättre på och så vise versa. Så tillsammans skulle jag vilja säga att vi är perfekta föräldrar. Men inte perfekt mamma eller perfekt pappa.
- trudy
- Alltid online

Jag gör oxå mitt bästa varje dag för mitt barn.. men det är som många säger att vill jag strunta i disk, tvätt och städ så gör jag det för en dag och bara slappar det gör så mycket 
- Madzon
- Börjar hänga här en del

13 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Livet som förälder