Banner Forum Image

Är det nån av er som jobbar som USKA här??

Diskutera arbete , ekonomi, arbetslöshet och utbildning

Är det nån av er som jobbar som USKA här??

Inläggav hellokitty » fre okt 14, 2011 18:38

Jag funderar på att läsa omvårdnad till uska nu på distans när ja är fl. När man googlar får man ju väldigt delade åsikter precis som vanligt. Är det svårt att få jobb nån annanstanns än äldrevården/hemtjänsten? Jag skulle ju gärna vilja ha något barn relaterat helst fl/bb/neo men de e väl svårast. Skulle även va intresserad av vc/akutmottagning eller något behandlingahem eller liknande helst för barn eller ungdommar.. Vad tror ni är de nån ide o plugga till uska? Jag vill inte läsa till sjuksyster tycker de är alldeles för lite skillnad på lön med tanke på hur mycket längre utbildning. Och jag känner inget behov för "större" ansvar osv..... Jag känner lite att jag har inget att förlora.. Frågan är har man nåt o vinna :P
BildBild
BildBild
hellokitty
Alltid online
Alltid online

Re: Är det nån av er som jobbar som USKA här??

Inläggav Lollo_80 » fre okt 14, 2011 23:19

Jag har jobbat som USKA i 10 årstid men är nu omskolad och har vikat med det.... kan säga att där jag bor nu är det svårt att få annat än vik inom äldrevården... jag har sökt uskjobb som varit "ute" på sjukhusen jag vet att jag har bra meriter och att 10 år på karolinska inte är kattskit när man söka jobb men här nere så är det lygens att få jobb på sjukan.... under våra 2 år här har det varit ute typ 3 tjänster på sjukan... i och med att jag bara får tag på vik söker jag jobb inom de yrken jag har utbildning för....

Det säkraste kortet för att få jobba inom fl/bb/neo och akut är väll att utbilda dig till SSK men då blir det ju mer ansvar, högre csnlån, mindre pengar i plånkan...å andra sidan har du SSK leg klart kan du ju sen bara bygga på till BM/röntgen/steril/op/ anestesi/intensiv det är ju påbyggnad som arbetsgivaren kan stå för och de höjer ju lönen ganska bra.....