Är de farlig att ge bebisar kall mjölkersättning??
5 inlägg • Sida 1 av 1
Är de farlig att ge bebisar kall mjölkersättning??
Är de farlig att ge bebisar kall mjölkersättning?
- Nhatali
- Nykomling

Re: Är de farlig att ge bebisar kall mjölkersättning??
Ja tror inte det..
men man ska ju helst inte ge det eftersom det förmodligen inte är så gott och så tror jag att dom kan få ont i magen.
men man ska ju helst inte ge det eftersom det förmodligen inte är så gott och så tror jag att dom kan få ont i magen.
- Madzon
- Börjar hänga här en del

Jag vet inte om det är farligt eller inte, men jag kan dela med mig av mina egna erfarenheter. När jag ger mjölkersättningen levereras den alltid varm alltså kring 35+, dock så händer det att Wilma inte dricker upp allt direkt. Så var varannan dag får hon kall ersättning (rumstemperatur). Vad jag kan se påverkar det inte Wilma något, så jag tror inte det är farligt.
Men det är nog viktigt att alltid blanda mjölersättningen i kokande vatten så att pulvret verkligen blir upplöst och inte klumpar ihop sig. Har fått för mig att detta kan påverka matsmältningen. Men som sagt jag tror inte det är farligt att ge bebisen kall mjölkersättning.
Men det är nog viktigt att alltid blanda mjölersättningen i kokande vatten så att pulvret verkligen blir upplöst och inte klumpar ihop sig. Har fått för mig att detta kan påverka matsmältningen. Men som sagt jag tror inte det är farligt att ge bebisen kall mjölkersättning.
En hund ett ben ett hundben
-

debjuds - Kan inte slita sig från vimedbarn.se

det är inte ett dugg farligt.
det enda som är farligt är om du blandar med smutsigt vatten och det är ju olämpligt att servera gammal mjölkersättning, alltså kyla ner sådan som varit gammal.
mitt ena barn har alltid bara gillat kall mjölkersättning och välling. väldigt praktiskt när man är ute, bara att hälla en sån där färdig tetra i flaskan och servera
det enda som är farligt är om du blandar med smutsigt vatten och det är ju olämpligt att servera gammal mjölkersättning, alltså kyla ner sådan som varit gammal.
mitt ena barn har alltid bara gillat kall mjölkersättning och välling. väldigt praktiskt när man är ute, bara att hälla en sån där färdig tetra i flaskan och servera
-

Kali - Alltid online

Okej då vet jag de.. Blev lite orolig att de skulle kunna va farlig för lillen. Jag hade inte så mycke att välja på när man sitter i bilen och de är snöstorm :/
- Nhatali
- Nykomling

5 inlägg • Sida 1 av 1