Äldre föräldrar
19 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Äldre föräldrar
Vad tycker ni är fördelar respektive nackdelar med att ha eller vara äldre föräldrar
??Själv är jag 41 och skillnaden mellan min äldsta och yngsta är 18,5 år!!!
-

Xena66 - Alltid online

Jag tycker man har fått en mycket bättre syn på saker å ting nu när man blivit äldre. Jag tar mig tid med Zelda på ett annat sätt än vad jag gjorde med Tobias. Har lite lättare för att veta var jag ska sätta gränser osv,,,osv,,
-

Helen - Alltid online

Äldre föräldrar!!
Håller fullständigt med föregående talare

-

Xena66 - Alltid online

Tror ni inte att det med att sätta gränser hör till att ni redan har uppfostrat ett till barn? Har detta med "ålder" att göra?
kram
Stina Sandström heter jag och är grundare av Vi med barn och även gravidsajten Minbebis.com. Vill du veta mer om mig kan du läsa min blogg!
-

Stina - Admin
Hmm,,,,lurig fråga,,,hörru du.
Nja,,,,,jag tror att det har mycket med mognad att göra faktiskt,,,,för man är inte alls lika osäker i sina tankar,,,som jag var när jag var yngre. Men visst har man ju uppfostrat en förut,,men det var ju så länge sen han var liten så man har ju hunnit glömma det.
Nja,,,,,jag tror att det har mycket med mognad att göra faktiskt,,,,för man är inte alls lika osäker i sina tankar,,,som jag var när jag var yngre. Men visst har man ju uppfostrat en förut,,men det var ju så länge sen han var liten så man har ju hunnit glömma det.
-

Helen - Alltid online

jo det är sant!
Jag tycker faktiskt det är jättejobbigt att sätta gränser just för att det blir sånt gnäll när man gör det! Då gäller det att stå på sig!
Jag tycker faktiskt det är jättejobbigt att sätta gränser just för att det blir sånt gnäll när man gör det! Då gäller det att stå på sig!
Stina Sandström heter jag och är grundare av Vi med barn och även gravidsajten Minbebis.com. Vill du veta mer om mig kan du läsa min blogg!
-

Stina - Admin
Precis men sen har det ju hunnit och förändras en hel del också tycker jag, när Catrin var liten så var hon helt annorlunda mot vad Cazandra är idag. Det är helt andra saker som jag måste sätta gränser för, så jag tycker väl att det kan vara precis lika svårt nu som då. 
-

amsan - Alltid online

Det handlar ju mycket om ens eget tålamod tror jag! Man får inte ge efter! men det är ju verkligen inte så lätt alla gånger!
*kämpa på*
*kämpa på*
-

Stina - Admin
Äldre föräldrar!
amsan skrev:Precis men sen har det ju hunnit och förändras en hel del också tycker jag, när Catrin var liten så var hon helt annorlunda mot vad Cazandra är idag. Det är helt andra saker som jag måste sätta gränser för, så jag tycker väl att det kan vara precis lika svårt nu som då.
Det är så sant som det är sagt,men med åldern kommer ju erfarenheten!
-

Xena66 - Alltid online

Äldre föräldrar
Hmm...angående äldre föräldrar min grannes kusin fick tvillingar för ett tag sen,hennes första barn vid 48års ålder!!!!
-

Xena66 - Alltid online

Äldre föräldrar
Jo allt är bra med dem som jag förstår,men grannens syster som fick tvillingpojkar för nåt år sen hade inte den turen hennes ena dog vid ca 1 månad i psd...Grannens egna tvillingtjejer är det desto mera liv i 2 obstinata tonårstjejer,kan ju säga att hon har full huggning från morgon till kväll. De är 14år sen frågar hon mig om min dotter var så i den åldern, vad svarar man JAAA!!!! 

-

Xena66 - Alltid online

19 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Återgå till Livet som förälder