Äldre föräldrar
19 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Äldre föräldrar
Nej de är ju inte de,man önskade ibland när det var som värst att dessa J....,hormoner inte fanns,det är ju en period jag inte ser fram emot igen. Även om min äldste som är pojke var mycket lättare än tjejen så vi får hoppas på det bästa när det gäller lilleman
!!
Till er alla som har den prövotiden framför er ,STÅ PÅ ER!!! Tonåringar är ENORMA och EXTREMA i vissa fall på att testa gränser.
Till er alla som har den prövotiden framför er ,STÅ PÅ ER!!! Tonåringar är ENORMA och EXTREMA i vissa fall på att testa gränser.
-

Xena66 - Alltid online

Vad tycker ni är fördelar respektive nackdelar med att ha eller vara äldre föräldrar
Har en kompis som är 36 hans föräldrar var över 40 när dom fick honom, och dom är båda döda nu. Det tycker ju han e tråkigt förstås.
Men det finns ju för å nackdelar med allt......
-

acko - Alltid online

Re: Äldre föräldrar
Ha, roligt att läsa att det inte bara är jag som har barn med stor åldersskillnad. Mina barn är 18 resp 5 och folk höjer verkligen på ögonbrynen och tycker det är häpnadsväckande. Själv tycker jag inte att det är so big deal. Det första folk frågar är om det är olika pappor och det är tydligen ännu konstigare att de har det, samma pappa alltså.
För att återgå till frågan: Jag tror att jag var betydligt coolare som ung förälder, för nu känner jag mig som en riktig hönsmamma emellanåt. Min grabb var väldigt tidig både språkligt och motoriskt och jag visste vad han klarade av. Jag var oftast den som lugnt satt vid sandlådekanten och tittade på sonen som var högst upp i klätterställningen eller rutschkanan eller vad det nu var, medan de andra morsorna (det var ju oftast sådana på den tiden) hönsade omkring och ojade sig. Nu upplever jag nog att jag är en av de där hönsiga morsorna som ojar omkring...
För att återgå till frågan: Jag tror att jag var betydligt coolare som ung förälder, för nu känner jag mig som en riktig hönsmamma emellanåt. Min grabb var väldigt tidig både språkligt och motoriskt och jag visste vad han klarade av. Jag var oftast den som lugnt satt vid sandlådekanten och tittade på sonen som var högst upp i klätterställningen eller rutschkanan eller vad det nu var, medan de andra morsorna (det var ju oftast sådana på den tiden) hönsade omkring och ojade sig. Nu upplever jag nog att jag är en av de där hönsiga morsorna som ojar omkring...
- bitte67
- Nykomling

Re: Äldre föräldrar
Länge sen någon skrev här ser jag. Jag är ny här så jag puffar lite för att se om det finns ngr äldre föräldrar här... puff puff 
-

Åza - Nykomling

19 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Återgå till Livet som förälder