Banner Forum Image

Ägglossning

Ägglossning

Inläggav Kristin_Thomas » lör maj 07, 2011 19:32

Hej!
Jag har några funderingar kring ägglossning!
Min sambo och jag har ett barn på snart 4 år, och funderar nu på att skaffa ett till men jag är lite osäker på hur man räknar ut då man har ägglossning. För det är väl då man har stört chans att bli gravid?
Jag har slutat med mina p-piller sen länge då jag aldrig hade mens. Men nu kommer dom varje månad som det ska va. Har skrivit upp när jag har haft mens och skriver nu upp det här så kanske ni kan hjälpa mig?
Januari hade jag 24-30
Februari 22-27
Mars 27-31
April 22-26
Vill så gärna ha ett barn till och vill verkligen att det ska hända nått snart. Är så otålig och hatar att vänta...
Bild
Kristin_Thomas
Kan inte slita sig från vimedbarn.se

Re: Ägglossning

Inläggav gellis » lör maj 07, 2011 19:58

den brukar infinna sig +- 14 dagar från första menstruationsdagen har jag för mig :)
Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
gellis
Alltid online
Alltid online

Inläggav annapannan » lör maj 07, 2011 20:17

För de flesta sker ägglossningen ca 14 dagar innan menstruation. Har man en menstruationscykel på 28 dagar sker det alltså 14 dagar efter förra mensens första dag. Har du en cykel på 27 dagar blir den 13 dagar efter mensen och så vidare. En del, som har väldigt kort cykel, kan ha sin ägglossning när de har mens. Men det var OT :)...

Din cykel verkar ju vara lite oregelbunden; 30 dagar, 29 dagar, 26 dagar. Då blir det lite klurigare ;). Man kan ju använda sig av såna där ägglossningsstickor som mäter hormoner. Annars kan man försöka hålla lite koll på kroppen; precis innan ägglossning sjunker tempen en aning för att sedan stiga lite tills man får mens då den är "normal" tills nästa ägglossning. Man brukar också få annorlunda flytningar kring ägglossning; de är genomskinliga, nästan som rå äggvita.

lycka till!
annapannan
Alltid online
Alltid online

Inläggav gellis » lör maj 07, 2011 21:26

a just det så var det, jag tänkte totalt fel men jag hade rätt på 14 dagar iafl då :D
Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
gellis
Alltid online
Alltid online

Inläggav Kristin_Thomas » lör maj 14, 2011 13:17

annapannan skrev:För de flesta sker ägglossningen ca 14 dagar innan menstruation. Har man en menstruationscykel på 28 dagar sker det alltså 14 dagar efter förra mensens första dag. Har du en cykel på 27 dagar blir den 13 dagar efter mensen och så vidare. En del, som har väldigt kort cykel, kan ha sin ägglossning när de har mens. Men det var OT :)...

Din cykel verkar ju vara lite oregelbunden; 30 dagar, 29 dagar, 26 dagar. Då blir det lite klurigare ;). Man kan ju använda sig av såna där ägglossningsstickor som mäter hormoner. Annars kan man försöka hålla lite koll på kroppen; precis innan ägglossning sjunker tempen en aning för att sedan stiga lite tills man får mens då den är "normal" tills nästa ägglossning. Man brukar också få annorlunda flytningar kring ägglossning; de är genomskinliga, nästan som rå äggvita.

lycka till!

Mina flytningar är alltid vita, ibland tjockt och ibland mindre tjockt och ibland inget alls. Så det kan ju vara lite svårt att veta. Dom senaste dagarna så har jag mått så illa på kvällarna och spyr nästan när jag ser godis och mat o.s.v. När jag ska lägga mig ner i sängen på kvällarna och lägger mig på sidan som jag alltid brukar göra så mår jag jätte illa och måste sätta mig upp och verkligen tänka på att svälja när jag känner att det är på väg. Hur kan det komma sig att jag känner detta? Även på dagarna så går jag runt och känner mig illamående. Snälla hjälp mig!!!
Bild
Kristin_Thomas

Inläggav Kristin_Thomas » lör maj 14, 2011 13:20

Kristin_Thomas skrev:
annapannan skrev:För de flesta sker ägglossningen ca 14 dagar innan menstruation. Har man en menstruationscykel på 28 dagar sker det alltså 14 dagar efter förra mensens första dag. Har du en cykel på 27 dagar blir den 13 dagar efter mensen och så vidare. En del, som har väldigt kort cykel, kan ha sin ägglossning när de har mens. Men det var OT :)...

lycka till!

Mina flytningar är alltid vita, ibland tjockt och ibland mindre tjockt och ibland inget alls. Så det kan ju vara lite svårt att veta. Dom senaste dagarna så har jag mått så illa på kvällarna och spyr nästan när jag ser godis och mat o.s.v. När jag ska lägga mig ner i sängen på kvällarna och lägger mig på sidan som jag alltid brukar göra så mår jag jätte illa och måste sätta mig upp och verkligen tänka på att svälja när jag känner att det är på väg. Hur kan det komma sig att jag känner detta? Även på dagarna så går jag runt och känner mig illamående. Snälla hjälp mig!!!

Glömde berätta också att jag nu för tiden är alltid gasig och orolig i magen. Ibland kan magen svälla upp jätte mycket på mig, och framförallt när jag precis har ätit mat. Och avföringen är lösare en vanligt. Är alltid hård i min mage annars. Mycket skitsnack men vill så gärna veta varför!
Bild
Kristin_Thomas

Återgå till Bli gravid