ägg som fäste el magknip? nån som känt ägget fästa?
34 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
ägg som fäste el magknip? nån som känt ägget fästa?
Tre dagar efter min äl denna månaden så fick jag magknip som höll i sig nästan en timme innan det släppte. någon som vet hur det känns när ägget tar fäste?
jag har en vecka kvar till bim nu så spekulerar mest.. är inte så säker på att det kan vara något.. har inte några grav. symptom. har inte heller fått någon pms som jag brukar.. det är skönt att slippa.
jag har en vecka kvar till bim nu så spekulerar mest.. är inte så säker på att det kan vara något.. har inte några grav. symptom. har inte heller fått någon pms som jag brukar.. det är skönt att slippa.
- mia85
- Alltid online

Re: ägg som fäste el magknip? nån som känt ägget fästa?
har ingen aning om man kan känna ägget fästa. har för mig dock att jag läst att det ska gå. de där gravsymtomen dök upp snet förra graviditeten, men även där menar ju vissa att de kan känna av direkt. undrar om de har att göra med hormonhalten
-

ToToRo - Alltid online

ja precis.. är själv ganska skeptisk till att man skulle kunna känna det.. det är ju så pluttigt litet. hade inte symptom mer än trötthet med sonen... var bara alla krämpor som kom sen senare..
men alltid kul att undra lite =)
men alltid kul att undra lite =)
- mia85
- Alltid online

jag har för mig att jag hört nånstans att man kan känna det, men jag tycker också det verkar skumt att kunna känna av något så litet 
-

Veeronica - Alltid online

ja det känns ju helskumt. men man vet aldrig.. märker hur det blir 
- mia85
- Alltid online

Jag tycker också det låter smått otroligt, men ändå... Dagarna efter "tillverkningen" av Vincent kände jag ett mer eller mindre konstant tryck över vad som måste varit vänstra äggledaren, och det förflyttade sig en aning dessutom. Jag är övertygad om att jag kände äggets väg genom äggledaren på något sätt. Hur flummigt låter inte det? haha. Men det är sanning. Det var också det enda gravidsymptom jag hade, det som gjorde att jag ändå trodde att jag blivit gravid. Jag fick inte mitt plus förrän mer än en vecka efter bim och alla symptom dröjde. Jag var nog låghormonare (gissar jag).
-

moia - Alltid online

oj vad häftigt =)
med hampus testade jag mest för att jag hade på känn att jag var gravid.. var samma dag som bim den gången och inga symptom. enda symptom jag hade blev att jag var väldigt trött och blev snabbt hungrig... men det kom efter några veckor.
med hampus testade jag mest för att jag hade på känn att jag var gravid.. var samma dag som bim den gången och inga symptom. enda symptom jag hade blev att jag var väldigt trött och blev snabbt hungrig... men det kom efter några veckor.
- mia85
- Alltid online

Jag kan då tala om att jag vetat i samma ögonblink som min man släppt in sina "killar" i mig att jag är befruktad!
Tror inte att man "fysiskt" kan känna, jag tror på det sjätte sinnet!
Är övertygad om, att de flesta vet när det är dags, tror bara det går vissa förbi.
Är man bara öppen i sinnet, så tror jag på att alla kan!
Jag och min sambo hade varit ifrån varann i 8veckor (jag hade rymt för att få fundera lite på våran relation) när vi hade sex (ett kärt återseende) vi hade då pratat om syskon. Han ville inte ha fler och jag ville ha hel-syskon, och han tyckte att det var nog bäst att "fröken" fick som hon ville.... hehe.. Vi träffades inte på ett tag sen igen, utan jag kom hem för gott igen den sista April.
Jag hade sista mensens första dag den 10:e/4 och testade den 9/maj... Och visst hade jag en kotte i magen...
på försök nr1, så sjätte sinnet är min TRO!!
Tror inte att man "fysiskt" kan känna, jag tror på det sjätte sinnet!
Är övertygad om, att de flesta vet när det är dags, tror bara det går vissa förbi.
Är man bara öppen i sinnet, så tror jag på att alla kan!
Jag och min sambo hade varit ifrån varann i 8veckor (jag hade rymt för att få fundera lite på våran relation) när vi hade sex (ett kärt återseende) vi hade då pratat om syskon. Han ville inte ha fler och jag ville ha hel-syskon, och han tyckte att det var nog bäst att "fröken" fick som hon ville.... hehe.. Vi träffades inte på ett tag sen igen, utan jag kom hem för gott igen den sista April.
Jag hade sista mensens första dag den 10:e/4 och testade den 9/maj... Och visst hade jag en kotte i magen...
på försök nr1, så sjätte sinnet är min TRO!!
-

30-åringen - Alltid online

ja det tror jag mer på med =) kände aldrig av själva befruktningen med sonen men sen visste jag bara att jag var gravid.
- mia85
- Alltid online

Tror att många har det så "att de bara vet"
En kompis har en menscykel på mellan 23 & 43 dagar, de hade försökt i 8månader och hon skulle gå på fest, men tänkte ähh jag kollar även om det är "omöjligt"...
Men nog visste hon, ett stort PLUS och någon fest blev det inte...hhehehe inte med alkohol iallafal
En kompis har en menscykel på mellan 23 & 43 dagar, de hade försökt i 8månader och hon skulle gå på fest, men tänkte ähh jag kollar även om det är "omöjligt"...
Men nog visste hon, ett stort PLUS och någon fest blev det inte...hhehehe inte med alkohol iallafal
-

30-åringen - Alltid online

vilken härlig överaskning =)
tänk om man kunde ha det så.. slippa allt vad väntan heter =)
är på bim -6 el 8 idag så har några dagar kvar.. känner mig inte gravid bara =/
tänk om man kunde ha det så.. slippa allt vad väntan heter =)
är på bim -6 el 8 idag så har några dagar kvar.. känner mig inte gravid bara =/
- mia85
- Alltid online

Första gången jag blev gravid kände jag liksom lite svag molvärk i magen ca en vecka efter vi hade haft sex, det kan ha varit när ägget fäste. Har läst att man kan känna så då. Men man vet ju aldrig säkert. Men sen fick jag missfall den gången. Med H kommer jag inte ihåg. Känner väldigt väl när jag har ägglossning så det kanske beror på sådant med, hur pass "lätt" man kan känna såna saker...
Hoppas du får ett plus i alla fall!
Hoppas du får ett plus i alla fall!
-

fru Wahlström - Alltid online

ja precis.. det är lite kul hur olika det faktiskt är =) att alla har sin "historia" hur det var och kändes =)
tack så mycket
tack så mycket
- mia85
- Alltid online

Jag kan inte säga att jag direkt kände det, men med både KImmen och Emil hade jag en känsla i kroppen dagen efter att jag var gravid. Och inte hade jag fel nån av gångerna
Med Emil tog jag inte ens ett grav test, så när läkaren på mv skulle kolla var hon rätt hårdhänt då hon inte trodde på mig. men visst hade jag rätt
Så visst kan man känna eller iaf få känslan av det
Så visst kan man känna eller iaf få känslan av det
-

netty78 - Galen i vimedbarn.se

oj vad starkt gjort ändå, jag hade inte litat på mig själv utan velat testa =)
nu har jag börjat känna av "symptom" eller vad det nu är.. =)
springer på toa med 10min mellanrum och gjort det sen 14-15 tiden idag.. är hungrig nästan hela tiden, och gråter i stort sett hela tiden med... över ingenting.
allt kanske är nåt helt annat men vill tro på det bästa =D
nu har jag börjat känna av "symptom" eller vad det nu är.. =)
springer på toa med 10min mellanrum och gjort det sen 14-15 tiden idag.. är hungrig nästan hela tiden, och gråter i stort sett hela tiden med... över ingenting.
allt kanske är nåt helt annat men vill tro på det bästa =D
- mia85
- Alltid online

34 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3