Abort- klarar hon inte igen
11 inlägg • Sida 1 av 1
Abort- klarar hon inte igen
Vad gör man när man blir väldigt lätt gravid. Provat P-Piller, Spiral (provat alla slags spiraler).
Kondom är inget alternativ, pga av att sådana kraftiga svampinfektioner efter varje gång. Och en abort är ju absolut inget preventivmedel.
Är det någon som har samma "problem" för det känns hemskt att kalla det så,
och vet något annat sätt att undvika graviditet.
Vill tilllägga att henne det handlar om är ganska ung lever i ett fast förhållande och har inte fått sitt första barn.
Kondom är inget alternativ, pga av att sådana kraftiga svampinfektioner efter varje gång. Och en abort är ju absolut inget preventivmedel.
Är det någon som har samma "problem" för det känns hemskt att kalla det så,
och vet något annat sätt att undvika graviditet.
Vill tilllägga att henne det handlar om är ganska ung lever i ett fast förhållande och har inte fått sitt första barn.
- hejsansara
- vimedbarn.se skribent

Re: Abort- klarar hon inte igen
P-spruta ,men inte P-Ring. Vad är det?
Själv är det så känsligt ämne för henne ,hon är rädd för att bli påhoppad eftersom de flesta skriver så mycket om hur svårt de har och bli gravida och även under missfall
Och har man tvärtom så känns det nästan förbjudet att ta upp.
Hon älskar min lilla dotter ,och vill gärna ha barn sen, men det är fel tillfälle just nu
Själv är det så känsligt ämne för henne ,hon är rädd för att bli påhoppad eftersom de flesta skriver så mycket om hur svårt de har och bli gravida och även under missfall
Och har man tvärtom så känns det nästan förbjudet att ta upp.
Hon älskar min lilla dotter ,och vill gärna ha barn sen, men det är fel tillfälle just nu
- hejsansara
- vimedbarn.se skribent

P-stav då. Det brukar vara effektivt och går ju inte att missa att använda heller. Kan hon inte fråga en barnmorska??
- Loam
- Galen i vimedbarn.se

Det låter helt otroligt hur man ska kunna bli gravid med alla de preventivmetoderna...har hon skött p-pillerna som man ska osv, eller slarvar hon?
P-spruta och P-stav är min första tanke...
P-spruta och P-stav är min första tanke...
- sprallos
Jag tycker också att det låter ganska underligt att bli gravid med alla dessa olika p-medel.
Jag rekommenderar i sådana fall p-stavar. Dom blir insatta under huden under lokalbedövning.
Det går alltså inte att slarva med p-stavar.
Varför har inte barnmorskan reagerat om hon blir gravid med alla dessa olika preparat?
Det borde ju rimligtvis ha kollats upp?
Jag rekommenderar i sådana fall p-stavar. Dom blir insatta under huden under lokalbedövning.
Det går alltså inte att slarva med p-stavar.
Varför har inte barnmorskan reagerat om hon blir gravid med alla dessa olika preparat?
Det borde ju rimligtvis ha kollats upp?
-

Medea - Alltid online

de bästa är väl att hon talar med en barnmorska. dels för att dom verkligen ahr svar och dels för att hon inte behöver bekymmra sig över vad dom tänker om henne eftersom de är barnmorskns jobb att hjälpa till.
Lycka till
Lycka till
-

gangsterflickan - Alltid online

Det finns ju faktiskt de som blir gravida extremt lätt och där inga preventivmedel riktigt hjälper. Tillhör inte själv den kategorin. Har inga goda råd annat än som ni har skrivit, kontakt med barnmorska eller gyn. Spiral ska väl vara effektivt men det är hon kanske för ung för.
- Trötta mamman
- Alltid online

P- ring är en halvmjuk gummiring som man har i underlivet de veckor man inte ska ha mens. Man kan ha den i under samlag, men också ta ut den korta stunder. Fördelen är att hormonpåverkan blir lokal.
- annapannan
- Alltid online

off-topic men. Jag tillhör en av dom som blir gravid bara karln "viftar med kallingarna" som man brukar kalla det.
Jag testade 3-4 olika P-minipillersorter och blev gravid ändå, testade aldrig p-stav då jag är sååå otroligt nålrädd. Jag skötte pillren precis som man skulle, tog dom samma tid varje dag, missade ALDRIG.
Jag testade 3-4 olika P-minipillersorter och blev gravid ändå, testade aldrig p-stav då jag är sååå otroligt nålrädd. Jag skötte pillren precis som man skulle, tog dom samma tid varje dag, missade ALDRIG.
- SweetLoveChild
- Kan inte slita sig från vimedbarn.se

11 inlägg • Sida 1 av 1