Abort eller inte?
21 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Abort eller inte?
Jag är gravid igen. Liam är sju månader, och jag är gravid igen. Paniken bara kryper längs hela kroppen. Vad ska jag göra?
Jag har inget jobb. Vi bor i en tvåa. Alltså borde jag för barnens skull, göra abort. Jag vill kunna ge mina barn det bästa och jag är rädd att det inte skulle gå om jag behöll det här barnet. Men..
jag älskar livet som mamma, jag vill ha många barn, jag vill verkligen inte göra abort.
Det är som tusenmiljoner känslor samtidigt. Gud vad jag inte vill ta bort det här barnet. Men jag tror jag måste. Fan också.
Jag har inget jobb. Vi bor i en tvåa. Alltså borde jag för barnens skull, göra abort. Jag vill kunna ge mina barn det bästa och jag är rädd att det inte skulle gå om jag behöll det här barnet. Men..
jag älskar livet som mamma, jag vill ha många barn, jag vill verkligen inte göra abort.
Det är som tusenmiljoner känslor samtidigt. Gud vad jag inte vill ta bort det här barnet. Men jag tror jag måste. Fan också.
- Jenniefer
- Har vimedbarn.se som startsida

Re: Abort eller inte?
Förstår att du har tusen tankar i huvudet. Oavsett vad du kommer fram till så kommer du göra det rätta. Skickar en styrkekram.
- shoegal
- Alltid online

vad säger din sambo då?? vad vill han...
jag tror att om du tar bort barnet så kommer du ångra det enormt mycket, för du verkar ju verkligen vilja ha de.
sen tror ajg att situationen blir som man gör de, om du vill de bästa för dina barn så kommer du ordna de bästa för dem, även om de är svårt.. och vad säger att de bästa för ett barn är ett stort hem och myket pengar?
jag tror att man kommer långt med bara kärleken.
sen kan de säkert bli väldigt tufft med barnen så tätt men vem vet, de kanske blir enklare med?!
prata igenom de ordentligt med din sambo så kommer ni säkert fram till ett beslut som passar er båda.
lycka till med vad du än väljer och ta hand om dig!
jag tror att om du tar bort barnet så kommer du ångra det enormt mycket, för du verkar ju verkligen vilja ha de.
sen tror ajg att situationen blir som man gör de, om du vill de bästa för dina barn så kommer du ordna de bästa för dem, även om de är svårt.. och vad säger att de bästa för ett barn är ett stort hem och myket pengar?
jag tror att man kommer långt med bara kärleken.
sen kan de säkert bli väldigt tufft med barnen så tätt men vem vet, de kanske blir enklare med?!
prata igenom de ordentligt med din sambo så kommer ni säkert fram till ett beslut som passar er båda.
lycka till med vad du än väljer och ta hand om dig!
-

gangsterflickan - Alltid online

Förstår att det känns jobbigt...KRAM!
Vad du nu än kommer fram till så kommer det bli bra. Se bara till att tänka på det ett tag innan du tar något beslut, sånt här får man inte hasta fram...
Vad du nu än kommer fram till så kommer det bli bra. Se bara till att tänka på det ett tag innan du tar något beslut, sånt här får man inte hasta fram...
- sprallos
Tack för alla svar. Jag tänker så det knakar. Min sambo med. Vi väger för- och nackdelar.
- Jenniefer

Jag tror oxå att du skulle ångra dej senare om du tog bort det här barnet, för du verkar ju vilja ha det. Men jag förstår att situationen gör att ni tvekar, men tror du inte det kan lösa sej med tiden, större boende och jobb? Usch vilken jobbig sits
Kram!
-

Skumpan - Alltid online

Så jobbigt du har det! kram på dig och oavsett vad du väljer så är det ett bra beslut.
-

vildasol - Alltid online

Det som är jobbigt är ju att jag får lägsta mammapenningen eftersom jag inte har jobb och det blir tufft då med två barn. Visst kan vi flytta, absolut..
det blir bara jobbigare och jobbigare det här. Skit också.
det blir bara jobbigare och jobbigare det här. Skit också.
- Jenniefer

Vi sitter ju i ungefär samma båt men för oss så var abort inget alternativ då vi redan förlorat två barn genom mf. Vi är medvetna om att det kommer bli riktigt tufft då Oskar är 13 mån när bebis nr 2 kommer.
Vi bor i en två så vi kommer att klämma ihop oss allihop i det enda sovrum som finns och hoppas att det går bra. Då vi inte har råd att flytta då hyrorna är grymt höga här samt att köpa ett hus i lagon storlek går på ca 3 miljoner.
Lycka till med vilket beslut ni än väljer
Kram!
Vi bor i en två så vi kommer att klämma ihop oss allihop i det enda sovrum som finns och hoppas att det går bra. Då vi inte har råd att flytta då hyrorna är grymt höga här samt att köpa ett hus i lagon storlek går på ca 3 miljoner.
Lycka till med vilket beslut ni än väljer
Kram!
- Taweret
- Alltid online

Taweret: Jag beundrar er! Jag har fått mf också och det är också en stor anledning till att jag inte vill göra abort. Hur stor är eran tvåa?
- Jenniefer

Jag har för mig att den är 65 kvm så den är inte jätte stor men vardagsrum och kök (öppenplanlösning) är ganska stort samt att vi har en uteplats med en liten gräsmatta som gör att det känns större. Skulle det bli riktigt illa att sova alla fyra i sovrummet så skulle jag och maken förmodligen flytta ut i vardagsrummet även om det inte är något vi vill egentligen.
- Taweret
- Alltid online

Om du inte vill göra abort så gör inte abort! Det går jättebra att bo 4 i en 2a, bara man vill! Sen kommer ju er ekonomiska situation säkert att lösa sig med tiden.
- Loam
- Galen i vimedbarn.se

Förstår att det känns jobbigt.
Visst går det att bo 4 st i en 2:a. Ni har ju tid att leta nytt innan bebben kommer och när den väl kommer kräver ju inte den nya så stora ytor till en början. Vill man så går det!
Hoppas ni kommer fram till nåt ni är nöjda med! Kram!
Visst går det att bo 4 st i en 2:a. Ni har ju tid att leta nytt innan bebben kommer och när den väl kommer kräver ju inte den nya så stora ytor till en början. Vill man så går det!
Hoppas ni kommer fram till nåt ni är nöjda med! Kram!

-

Redhotwera - Alltid online

Jag var på ultraljud precis. Det var något fel, men av någon anledning vill det inte komma ut. Precis som förra missfallet. Jag vill inte gå igenom det en gång till...
- Jenniefer

21 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2