Banner Forum Image

9 veckor, gult kräk

Diskutera vanliga barnsjukdomar och barns utveckling

9 veckor, gult kräk

Inläggav helenaeg » tor sep 09, 2010 17:50

Tove kräktes idag efter amningen och det var gult. Allt var inte gult utan gula inslag. Det som hamnade på kladerna såg ut som man ätit apelsin och spilt, den färgen.. men bara fläckvis. Ringde sjukvårdsupplysningen och de visste inte vad det beror på men bad oss bevaka och kolla upp om det hände igen.
Hon har en infektion i kroppen vet vi sen igår men är inte sjuk av den utan mest gnällig och krånglar med amningen och sömnen..där emellan är hon glad.

Någon annan som varit med om sånt kräk? Galla trodde de inte iom att hon precis åt innan.
BildBild
helenaeg
Har vimedbarn.se som startsida

Re: 9 veckor, gult kräk

Inläggav gellis » tor sep 09, 2010 18:27

inte för att göra dig mer oroligt men är det inte lika bra att ringa till någon barnmottagning istället.
Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
gellis
Alltid online
Alltid online

Inläggav helenaeg » tor sep 09, 2010 20:27

Jo kanske det. Vart ringer man då? Är ju första barnet och pratade med bvc igår ( var där) och ringde sjukvårdsuppl idag, valde sjukt barn på förvalet på tel så jag antog jag kom till barnavd. Trodde det räckte. Men jag får ringa imorgon om hon inte kanns helt bra. Men som sagt, vart ringer man? bor på Värmdö, stockholm
BildBild
helenaeg

Inläggav Nelia » tor sep 09, 2010 20:46

Vet inte hur det är hos dig, men här i Göteborg ringer vi 1177.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nelia
Alltid online
Alltid online

Inläggav fru Wahlström » tor sep 09, 2010 21:08

Ja jag vet ju inte hundra, men det låter ju som hon kräks upp snor/slem. Det har båda mina gossar gjort när de varit förkylda, i våras kräktes H konstant i två dagar efter att han hade varit förkyld, hade svalt för mycket slem... låter ju som om det kan vara något liknande fast mer lindrigt, men jag är ju inte hundra såklart!

Hur mår hon nu? Kräks hon mycket och fortfarande!?
Användarvisningsbild
fru Wahlström
Alltid online
Alltid online

Inläggav a_y_g » tor sep 09, 2010 21:33

Min lilla kräktes så när hon bara var ett par dagar gammal strax efter att hon hade ätit, men detta var en ordentlig kaskadspya o vår barnsköterska trodde det var galla som hade färgat kräket så.
BildBild
a_y_g
Alltid online
Alltid online

Inläggav helenaeg » tor sep 09, 2010 22:25

Ja alltså hon har ju en infektion enl bvc och hon har låtit som en gris lite emellanåt vilket enl bvc kan vara pga slem i halsen. Litelite snorig också men slemmet kan ju sitta i halsen där vi varken kan se det eller riktigt märker av det förutom lite grymtljud ibland... är så svårt med de små för man kan ju inte fråga :(.

Och nej, ingen mer gul spya men ja,.den som hade gult i sig var väldigt stor,.var mkt som kom på en gång, så kanske kom det med galla. Amningen nu vid nio kom det en spya efter men normalstor och vit.

Är Såå svårt.. hur ska man veta om man bara är överdrivet nojjig eller inte? Får se imorgon hur hon verkar. Idag åt hon lugnare igen men sov bara en timme på dagen trots att hon är Såå trött. Kl18 däckade hon för natten. Lilla gumman..
BildBild
helenaeg

Inläggav laisa86 » tor sep 09, 2010 23:21

Ring till bvc imorgon och hör, det är bara ett samtal :) jag har ringt flera gånger bara för att fråga enkla saker, dom verkar då inte ha ngt emot de :)
Läs om min och Knuts vardag: http://mammatillknut.bloggplatsen.se/

BildBild

BildBild

Bild
laisa86
Alltid online
Alltid online

Återgå till Barns hälsa & utveckling