3 års-tårtan?
8 inlägg • Sida 1 av 1
3 års-tårtan?
Min grabbs 3 årsdag ligger framför oss och funderingar och planneringen börjar att ta vid. Men nu behöver jag lite tips angående tårtan. Vet inte riktigt vad och hur den ska se ut. Han har sagt att han vill ha tåg tårta och traktr tårta.
Jag vet att han gillar Chuggington (tåg), Byggare Bob, Meckar Micke, Thomas Tåg, Bilar m.m Om man skulle välja någon karaktär utav dem, hur är bäst att göra och med vad?
Han fick en Blixten tårta föra året (viserligen rosa, för smurtot jag tog karamelfär istället för pastafärg:P) och det uppskatade han verkligen.
Så jag uppskatar verkligen alla tips ni har, så att min son kan känna samma glädje i år
Tackar på förhand!!!
Jag vet att han gillar Chuggington (tåg), Byggare Bob, Meckar Micke, Thomas Tåg, Bilar m.m Om man skulle välja någon karaktär utav dem, hur är bäst att göra och med vad?
Han fick en Blixten tårta föra året (viserligen rosa, för smurtot jag tog karamelfär istället för pastafärg:P) och det uppskatade han verkligen.
Så jag uppskatar verkligen alla tips ni har, så att min son kan känna samma glädje i år
Tackar på förhand!!!
- trudy
- Alltid online

Re: 3 års-tårtan?
Googla på "cake" och tex. chuggington. Kommer upp mkt fina bilder !
- lipzi_90
- vimedbarn.se skribent

Jag gjorde det lite enkelt för mig till min sons 3-års tårta:
Tågen är ljus, så de slapp jag göra
Tågen är ljus, så de slapp jag göra

-

Redhotwera - Alltid online

lipzi_90: Vilken bra idee. Här ska det googlas nu 
Redhotwera: Den var ju inte dåligt snygg. Va smart att använda ett ljuståg. Är räls och tågen på sidorna marsipan/mandelmassa? Eller använder du dig utav något annat?
Redhotwera: Den var ju inte dåligt snygg. Va smart att använda ett ljuståg. Är räls och tågen på sidorna marsipan/mandelmassa? Eller använder du dig utav något annat?
- trudy
- Alltid online

Räls och tåg är sp. Jag hade en utstansare för loket. Stansade 3 gånger i olika färger och la ihop. Vagnarna har jag skurit ut för hand. Det finns ju pepparkaksformer i alla möjliga former på vissa affärer. Tåg finns ju där. Stansa ut och lägg på sidorna. Rälsen går ju att göra i marsipan. Tågljuset är köpt på ÖB, så ingen svåråtkomlig affär;). Det var bara att måtta ljustågets storlek så jag la rälsen med rätt bredd.

-

Redhotwera - Alltid online

Aha, i see. Det var smart att använda stansare till loket. Tackar för beskrivingen och tipsen. I morgon ska det bakas 
- trudy
- Alltid online

Tack så mycket
Kom på att jag aldrig la upp någon bild på resultaten. Inget gick som jag ville när jag skulle handla inför tårtbaken. Så jag fick improvisera en del. Men jag vart nöjd ändå och Niklas älskade dem.
Rejser-bils-ban tårta på 3 årdagen!!!
"Barbapapa" tårta på kalaset!!!
Enkel bil-bans tårta på kalaset!!!
Rejser-bils-ban tårta på 3 årdagen!!!
"Barbapapa" tårta på kalaset!!!
Enkel bil-bans tårta på kalaset!!!
- trudy
- Alltid online

8 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Bak- och tårttråden