Banner Forum Image

117 mil i en bil?

Här kan alla ressugna ge tips och råd inför barnsemestern

117 mil i en bil?

Inläggav LillaMalin » tis jul 21, 2009 22:03

Ja nu är det så att vi åker ju upp till Norrland på fredag. Vi kommer köra under natten och hoppas ju självklart att Tindra ska sova större delen av vägen. Men kan dom sitta så länge i en bilstol? Eller ska jag väcka henne, om hon sover, för att sträcka på henne? Om hon inte vaknar själv menar jag ju nu.. Hur har ni gjort som åkt långt? Hennes stol är en acta graco cosmic comfort så den går ju att luta lite men det finns ju inget liggläge direkt!

Alla tips är välkomna!
LillaMalin
Alltid online
Alltid online

Re: 117 mil i en bil?

Inläggav Snigel » tis jul 21, 2009 22:20

Vi bilade till Kiruna/Narvik från Stockholm på semestern häromveckan. Beslutade oss för att köra ca 40 mil om dagen för att inte känna oss stressade om Liam skulle bli kinkig. Vi stannade ca varannan timme för att sträcka på oss.
Fast på vägen hem körde vi 75 mil med bara ett bensträckar-stopp eftersom Liam sov, och det gick också finfint! Dom säger ju till om dom vill röra på sej så jag oroade mej i alla fall inte för honom :)
BildBild
BildBild
Snigel
Alltid online
Alltid online

Inläggav Taweret » tis jul 21, 2009 22:42

Om hon sover så låt henne sova men var beredd på att få ta några stopp om det skulle behövas.
Bild

Bild
Taweret
Alltid online
Alltid online

Inläggav gellis » tis jul 21, 2009 22:50

vi har åkt 100 mil förra veckan, hemvägen tog vi på natten. Isabell sov hela vägen utan ett pip.
Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
gellis
Alltid online
Alltid online

Inläggav sprallos » ons jul 22, 2009 12:06

Så länge hon inte klagar så är det nog inte obekvämt. Passa på att ta paus när hon är vaken men sover hon så gasa på..:-)

Välkommen hem får man väl säga då..:-)
sprallos

Inläggav Tigi » ons jul 22, 2009 12:38

ja jag hade kört vidare om hon sov.... sover hon så e det ju lugnt lixom.... skönare för er oxå å resan går fortare om man inte stannar ... ni kanske får stanna å byta förare nån gång då men ni behöver ju inte väcka henne för det :)
Bild

Bild
Tigi
Alltid online
Alltid online

Inläggav LillaMalin » ons jul 22, 2009 15:01

Tack för alla svar! Nu känner jag mig lugnare. Sover hon hela vägen får hon göra det! :) Annars stannar vi titt som tätt. Vi har allt räknat med att det kommer ta längre tid än "normalt" nu så :)

Sprallos: Tack :D Det ska bli kul! Nu när det är pdol och allt :)
LillaMalin
Alltid online
Alltid online

Inläggav Redhotwera » tor jul 23, 2009 10:34

Vi bilade nyss, dock inte så långt men vi resonerade att så länge han sover så kör vi. Det kan vara lite svårt att planera en bilresa med en liten, för man vet inte riktigt vad som kommer hända och hur många gånger man behöver stanna. Ta med ätbart, vatten, böcker, leksaker, saker med ljud, favoritgrejerna m.m. så klarar ni er nog bra!
Ha en trevlig resa!
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Redhotwera
Alltid online
Alltid online

Återgå till Resa med barn