Banner Forum Image

10 kilo ner på 8 veckor!

Diskutera träning för en bättre hälsa och livslust

10 kilo ner på 8 veckor!

Inläggav Tigi » ons feb 18, 2009 00:01

Japp det e vad som ska hända mig nu :D ...

Jag hittade en träningstidning hos min mans bror...(han e träningsfreak) däri hittade jag en jättebra Diet..eller bra vet jag ju inte men den verkar ganska bra....hård! men bra. och den verkar vettig... avgör själva!

Jag tränar ju redan ca 3-5 dagar i veckan men har inte ändrat mitt sätt att tänka kring mat / ändrat mina matvanor. Jag har tidigare prövat pulverdieter vilka jag tycker e skit då man inte lär sig något av dom....här tycker jag ändå att man kanske kan få in ett nytt tänk vad gäller mat...att man ska äta mindre av kolhydraterna å äta ofta osv....

Om det e fler som vill köra??? i vilket fall så lägger jag ut det här !! :D Jag själv börjar på måndag ! (min man åker bort i helgen så måste vänta tills han kommer hem, han e min coach :D ) Det här e kanske hundraelfte gången jag försöker gå ner i vikt....men denna diet e nog den som känns mest realistisk!..

Man ska dricka MINST 8 glas vatten varje dag!

VECKA 1-4 (äter samma varje dag i 4 veckor) :

Mål 1: 4 st äggvitor (kokta e ju go'ast) , 1 äggula, 1 dl keso på en knäckemacka (Wasa).

Mål 2: Proteindrink (finns att köpa proteinpulver i speciella affärer) + is

Mål 3: Grillad kycklingbröst, ca 0,8 dl guacemole, tomat lök. Allt invirat i en "Wrap" som kebab typ (finns tydligen Wraps med mindre kolhydrater i)

Mål 4: Proteindrink + is

Mål 5: Lax, broccoli och sallad med dressing om man vill , isåfall dressing med lite kolhydrater.

Mål 6: Proteindrink + is

VECKA 5 (samma varje dag i 1 vecka):

Mål 1: 4 st äggvitor, 1 st äggula, 1 dl havregrynsgröt, 1 dl keso

Mål 2: Kycklingsallad (1 kycklingbröst) , sallad, 1 st hårdkokt ägg, lättdressing.

Mål 3: 1 kycklingbröst och en liten sötpotatis.

Mål 5: Köttbit (fint kött) , 1 dl guacemole, grillade grönsaker.

Mål 6: Proteindrink + is

VECKA 6-8 (samma varje dag i 3 veckor):

Mål 1: 2 hela ägg, 2 äggvitor, 1 skiva bacon, 1 dl keso.

Mål 2: proteindrink + is blandat med 5 st djupfrysta jordgubbar.

Mål 3: 4 st kalkonskivor (eller kyckling) , i skivorna rullar man i 1/2 tsk cream cheese, 1/2 tsk tranbärssås (såsen kommer inte jag göra dock)

Mål 5: Grillad biff/kyckling, grönsaker, 1 dl guacemole, ca 0,8 dl riven light mozarella, tunna skivade äpplen (grillade) och salsa.

Mål 6: proteindrink + is

man kan ju kanske ändra lite på vissa småsaker men i stora hela så e detta en bra mall. Själv e jag ju lite nojjig så komme rnog inte ändra mkt förutom att jag lär nog ta kycklig istället för kalkon och tranbärssåsen skippar jag nog ;) (detta e ju taget ur en amerikansk tidning tror jag)

(sorry , detta vart långt :oops: )
Bild

Bild
Tigi
Alltid online
Alltid online

Re: 10 kilo ner på 8 veckor!

Inläggav ullis78 » ons feb 18, 2009 00:15

Ujjj, ja man kan väll inte begära en annan meny om man ska gå ner så mkt på så kort tid! Blir godis sugen bara jag läser vad det är meningen att man ska äta! Påminner om Atkins va??! Lycka till, blir grymt impad om du fixar det där!
Bild

BildBild
Användarvisningsbild
ullis78
Alltid online
Alltid online

Inläggav anettejohansson » ons feb 18, 2009 07:55

Lycka till !=)
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
anettejohansson
Alltid online
Alltid online

Inläggav Chobb88 » ons feb 18, 2009 08:17

Lycka till! :)
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
Chobb88
Alltid online
Alltid online

Inläggav grynet_å_jag » ons feb 18, 2009 09:45

Go Tigi!
Fy farao, jag skulle aldrig palla att käka exakt samma varje dag. Du kommer spy på ägg & kyckling sen! :D
Om du inte vill vara så hardcore och köra fullt ut finns det faktiskt utrymme för att lägga till eller byta ut saker, du kommer tappa i vikt iaf. Typ ta ett äpple eller morotsstavar som mellis/snacks. Och efter en vecka när förbränningen kommit igång så kan man ha en "ätardag" i veckan då man inte behöver följa programmet alls. Men det gäller ju att ha disciplin ändå! :)

Ska bli kul att följa dig, lycka till!
Användarvisningsbild
grynet_å_jag
Alltid online
Alltid online

Inläggav Tigi » ons feb 18, 2009 10:03

Ingen mer som vill då ;) haha!

Själv tyckte jag att man fick äta massor! Flera ggr om dagen ju ..man lär väl inte bli hungrig iallafall...sitter här nu å äter frukosten :) ... mmmmm ägg hehe...fast jag ska ju inte börja förens på måndag..på riktigt... ville bara testa lite ... frukosten e god iallafall... :D...

sen kommer jag ju säkert byta ut lite så som du säger Grynet (kanske)..men jag lär INTE ha någon ätardag... varför??? varför ska man förstöra!? nää sån disciplin har inte jag ;)... Nää nu ska jag köra det här i 8 veckor, å då måste jag köra på "riktigt" annars skiter sig allt...sån e jag.. ;) . jag e klar 19 april om jag klarar det..å så fyller jag 25 april så jag hoppas på att detta blir min present :)

Min man sa att de som tränar och de som vill gå ner i vikt, dom har typ ingen variation i maten...asså det blir ofta samma varje dag.... Det e just när man vill gå ner i vikt då! Asså äta mindre kolhydrater, då finns det inte så mkt annat att välja på lixom! Det e det som e grejjen....

vi får la se hur det går... (Ps. jag älskar kolhydrater ;) så det blir inte lätt )
Bild

Bild
Tigi
Alltid online
Alltid online

Inläggav LillaMalin » ons feb 18, 2009 11:17

Lycka till i alla fall :)
LillaMalin

Inläggav Tossy » ons feb 18, 2009 12:27

Jag hade aldrig fixat att äta så enformigt som det programmet!!

Just nu kör jag LCHF-metoden, och den påminner ju mycket om den ovan. Massor med protein men också mycket fett och så lite kolhydrater som möjligt typ. Men då kan jag ju variera köttsort varje dag. Blir något med ägg till frukost oftast, kan även äta yoghurt om den är fet :-) sen blir det kött eller fisk till lunch och middag gärna med gräddsås och till det typ broccoli, champinjoner och sallad. Som mellanmål blir det en fet latte eller några ostbitar. Har bara kört 1 vecka men gick då ner 1,6 kg, fast det går nog snabbare i början och dessutom har jag många kilon att ta av.

Hoppas för din skull att du lyckas :-)
BildBild BildBild
Användarvisningsbild
Tossy
Alltid online
Alltid online

Inläggav shoegal » ons feb 18, 2009 12:28

Lycka till!!! :D

Jag klarar inte av att äta så där enformligt, blir less och avbryter efter någon dag. Men jag försöker gå ner i vikt ändå, genom att äta mindre portioner och så lite tomma kalorier som det bara går.
Bild
shoegal
Alltid online
Alltid online

Inläggav Redhotwera » ons feb 18, 2009 12:40

Lycka till! Skulle inte fixa laxen, det tycker jag inte är gott alls.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Redhotwera
Alltid online
Alltid online

Inläggav Tigi » ons feb 18, 2009 13:21

Tossy skrev:Jag hade aldrig fixat att äta så enformigt som det programmet!!

Just nu kör jag LCHF-metoden, och den påminner ju mycket om den ovan. Massor med protein men också mycket fett och så lite kolhydrater som möjligt typ. Men då kan jag ju variera köttsort varje dag. Blir något med ägg till frukost oftast, kan även äta yoghurt om den är fet :-) sen blir det kött eller fisk till lunch och middag gärna med gräddsås och till det typ broccoli, champinjoner och sallad. Som mellanmål blir det en fet latte eller några ostbitar. Har bara kört 1 vecka men gick då ner 1,6 kg, fast det går nog snabbare i början och dessutom har jag många kilon att ta av.

Hoppas för din skull att du lyckas :-)

jaa denna e ju mindre fett i oxå...men det blir lite mer å mer fett de sista veckorna... vad kul för dig att det funkar bra :D ! jag tycker jag oxå har mkt att ta av!!! ;) e 170 cm lång å väger 79 kg nu! vill åtminstone gå ner till 70.... :|

jag åt en sån där protein drink nu iiihhh!! jag fick jätteont i magen! :( ... men det va kanske för jag drack den så fort ?!? vet inte...hoppas det blir bättre annars måste jag nog skippa den...men vad ska jag äta då istället??? någon som har ett tips?
Bild

Bild
Tigi
Alltid online
Alltid online

Inläggav Tigi » ons feb 18, 2009 13:22

redhotwera--- hihi lax e det bästa jag vet :D
Bild

Bild
Tigi
Alltid online
Alltid online

Inläggav evelina1985a » ons feb 18, 2009 13:29

Lycka till nu Tigi, detta kommer du fixa galant..

men ja lånar din tråd lite för ja undrar hur man kan öka sin förbränning???
Bild
Bild

BildBildBildBildBildBildBildBild

BildBildBildBildBildBild
Användarvisningsbild
evelina1985a
Alltid online
Alltid online

Inläggav ullis78 » ons feb 18, 2009 13:32

Kom precis på att när jag var jätteduktig förr o tränade hela tiden så testade jag protein pulver ett tag! Var tvungen att sluta föra jag fick såååå ont i magen! Blev alldeles uppsvälld o bubblig! Kände mig både förstoppad o gravid på samma gång :oops: Vet inte vad du skulle ersätta det med! Du kanske kan äta något kolhydratfattigt istället...lite mer ägg kanske :lol:
Bild

BildBild
Användarvisningsbild
ullis78
Alltid online
Alltid online

Inläggav Tigi » ons feb 18, 2009 13:56

Tossy---- glömde ju att säga---grejjen med denna diet e att lära sig äta de nyttiga fetterna...vilket oxå e väldigt viktigt att få i sig då man minskar på mängden mat! :)

ullis78---iiihh näää hoppas inte jag får ont nästa gånbg ..... men haha jaa får la äta fler äggvitor då da...haha ..

evelina1985a---- konditionstr'äning :) röka? haha nää !skämta! men konditionsträning iallafall... eller va menar du? har du ökad puls så bränner du mer... (citerar min man nu asså ;) )
Bild

Bild
Tigi
Alltid online
Alltid online

Nästa

Återgå till Träning för en bättre hälsa