1 årskalas?
9 inlägg • Sida 1 av 1
1 årskalas?
Är lite mer en en månad kvar tills lilla Niklas fyller 1 år det ska vi fira med kalas för släkt och vänner. Blir dock väldigt mycke folk i en 3:a. Så vi ska ha drop in kalas under dagen.
Vilken nog kan fungera.
Är det någon som har lite tips på vad man kan bjuda på och dekorations tips? Funderar på om vi ska ha tema med balonger och pappatarikar och så. Ni som haft 1 årskalas hur gjorde ni?
Vilken nog kan fungera.
Är det någon som har lite tips på vad man kan bjuda på och dekorations tips? Funderar på om vi ska ha tema med balonger och pappatarikar och så. Ni som haft 1 årskalas hur gjorde ni?
- trudy
- Alltid online

Re: 1 årskalas?
Elis fyllde 1 år mitt i vår flytt till hus, så vi hyrde öppna förskolan! Vi hade kalas med ballonger och serpentiner och bjöd på tårta och fikabröd, kaffe/te/saft.
- shoegal
- Alltid online

Tänk på värmen. Har ni drop-in hela dan kan du inte ha gräddtårtor och smörgåstårtor framme hela dan. Det går ju att ta dem in och ut ur kylen förstås men tänk på det bara.
Kakor, bullar, frukt. Papptallrikar är ju bra för du slipper disken. Bara att ställa upp en soppsäck så kan folk kasta ner skräpet.
Kakor, bullar, frukt. Papptallrikar är ju bra för du slipper disken. Bara att ställa upp en soppsäck så kan folk kasta ner skräpet.

-

Redhotwera - Alltid online

Vi ska ha korvgrillning och tårta ute på gården här hemma ( regnar det kan vi sätta upp skydd). Vi hade tänkt att folk får komma mellan 12-15 eftersom det är då axel är vaken. Sen kommer vi att pynta med ballonger. Papperstallrikar är ett måste annars blir det för jobbigt.
Vi valde korv eftersom det är enkelt att förvara och tillaga till alla utan att det blir dåligt.
Vi valde korv eftersom det är enkelt att förvara och tillaga till alla utan att det blir dåligt.
-

vildasol - Alltid online

Vi har nyligen haft kalas och inhandlade allt hos http://www.partytajm.se. Såg att dom hade massor av gulligt till 1 år kalas.
- uslin
- Nykomling

shoegal: Vilken smart idee att hyra ÖF. Det hade jag inte ens tänkt på att man kunnat göra.
Redhotwera: Den tanken slog mig också att man får hålla ett öga på tårtor och andra bakvärk i vären. Mina päron bor 5min om man går till fots, så vi ska låna deras kyl att ha lite av tårtorna och så. Så får man köra dit och hämta när det tryter.
vildasol: Myssig idee med korvgrillning. Vi tänkte att man kunnat haft det ute. Men vi vet inget om vädret och här där vi bor så går det inte att direkt hyra ute platsen. Vilket är synd då kalas ute är en himla fin idee.
uslin: Tack för länk tipset. Har vart inne på den sidan tidigare och de har så himla mycke fint där. Känns som att det är därifrån tallrikarna och så bli inhandlade ifrån
Har sett ett jätte gulligt tåg ljus på Åhlens som jag skulle vilja köpa ett till varje bord som ska ställas upp. Men är fundersam om det blir för mycke med att ha det samt balonger, serpentiner, muggar/tallrikar/serveter och dukar i samma tema:/ Ska man kanske satts mer på fikat än själva dekorationerna??
Redhotwera: Den tanken slog mig också att man får hålla ett öga på tårtor och andra bakvärk i vären. Mina päron bor 5min om man går till fots, så vi ska låna deras kyl att ha lite av tårtorna och så. Så får man köra dit och hämta när det tryter.
vildasol: Myssig idee med korvgrillning. Vi tänkte att man kunnat haft det ute. Men vi vet inget om vädret och här där vi bor så går det inte att direkt hyra ute platsen. Vilket är synd då kalas ute är en himla fin idee.
uslin: Tack för länk tipset. Har vart inne på den sidan tidigare och de har så himla mycke fint där. Känns som att det är därifrån tallrikarna och så bli inhandlade ifrån
Har sett ett jätte gulligt tåg ljus på Åhlens som jag skulle vilja köpa ett till varje bord som ska ställas upp. Men är fundersam om det blir för mycke med att ha det samt balonger, serpentiner, muggar/tallrikar/serveter och dukar i samma tema:/ Ska man kanske satts mer på fikat än själva dekorationerna??
- trudy
- Alltid online

Vi tänkte ha ett barnkalas dagen innan (12/8) Noel fyller år (13/8). Då är det bara barn med sina föräldrar som är bjudna kl 12 och framåt. Funderar ut lite vad man kan ha för aktiviteter till så små barn. Alla är ju runt Noels ålder... 
Sen den 13/8 på Noels födelsedag kommer släkt och vänner till oss hit. Och då får dom fira Noel..
Tack för länktipset..
Sen den 13/8 på Noels födelsedag kommer släkt och vänner till oss hit. Och då får dom fira Noel..
Tack för länktipset..
-

MinisMamma - Alltid online

vi gjorde en pastasallad vilket var väldigt uppskattat och väldigt enkelt för oss.
-

zettan - Alltid online

Va smart att dela upp det med barn och släkt minismamma. Har blivit så att mina päron och syskon kommer dagen efter, då de är bortresta på kalasdagen. Niklas fyler igentligen den 3:e och mi nkusin den 2:an. Så vi valde att ha kalaset den 2:a och efter att vi skickat inbjudningarna fick vi veta att min kusin ska vara bortrest på sin födelsedag. Så nu blir det kalas i 2 dagar istället 
zettan: Pastasallad är riktigt gott, så det va en fin idee. Men jag tror at vi kör på fika plannerna. Är så grymt suggen på att göra tårtor
zettan: Pastasallad är riktigt gott, så det va en fin idee. Men jag tror at vi kör på fika plannerna. Är så grymt suggen på att göra tårtor
- trudy
- Alltid online

9 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Barnaktiviteter & Barnkalas