......
25 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: ......
Jättebra att du har kontaktat psykolog, så att du kan förbättra din situation. Bara för att man blir mamma är ju inte ens övriga liv borta. Även om barnen i vårt liv förgyller vardagen kan man ju inte glömma eller ignorera det som hänt i ens liv.
Hoppas du mår bättre snart! Styrkekramar till dig!
Hoppas du mår bättre snart! Styrkekramar till dig!

-

Redhotwera - Alltid online

Försök göra ditt yttersta för att inte isolera dig. En promenad om dagen räcker säkert.
När du börjar bli galet trött och inte vill göra annat än att ligga i soffan så har det absolut gått för långt.
Jag vet att det låter hurtigt av mig att förespråka något så fånigt som promenader men det är skönt att komma "ifrån" ett tag.
Energin blir sunkig i lägenheten/huset också, det kan du rena ur, om än för den psykologiska effekten.
När du börjar bli galet trött och inte vill göra annat än att ligga i soffan så har det absolut gått för långt.
Jag vet att det låter hurtigt av mig att förespråka något så fånigt som promenader men det är skönt att komma "ifrån" ett tag.
Energin blir sunkig i lägenheten/huset också, det kan du rena ur, om än för den psykologiska effekten.
-

Medea - Alltid online

Medea: Jo jag försöker att komma ut så mycket som möjligt, gå på babycafé träffa vänner å lite sånt för att få känna mig lite gladare själv. Märker själv att jag mår ännu sämre om jag bara sitter hemma på arslet hela dagarna eller vad man ska säga. Förut hade jag ju hästen att åka till på em och kvällarna, men henne blev jag ju tvingad att lämna tillbaka
.
-

MinLyckaLeiha - Alltid online

anettejohansson: A's krav om vi skulle fortsätta ha en relation va att jag lämnade tillbaka hästen, just då kände jag att, "jo men då får jag ju göra det, annars kan vi ju inte försöka reda upp våra liv" Nu ångrar jag det hur mycket som helst
-

Ahh...då kan jag utan tvekan förstå att han får ta skit. Jag antar att du är förbannad på både honom och dig för det.
-

Medea - Alltid online

..........
Senast redigerad av MinLyckaLeiha tor jan 08, 2009 22:01, redigerad totalt 1 gång.
-

Fy vad surt, svek är det jävligaste som finns, oavsett om man blir sviken eller sviker en själv.
Kan du inte fixa en häst på foder ett tag så du får göra det du brinner för? Jag kan ge mig f*n på att man blir en bättre mamma om man får syssla med det man älskar (förutom att vara "bara" mamma) ibland. Det skulle enligt min mening alla vinna på.
Hmm...jag har svårt för ultimatum såvida det faktiskt inte är ett missbruk men det är ju en annan diskussion.
Kan du inte fixa en häst på foder ett tag så du får göra det du brinner för? Jag kan ge mig f*n på att man blir en bättre mamma om man får syssla med det man älskar (förutom att vara "bara" mamma) ibland. Det skulle enligt min mening alla vinna på.
Hmm...jag har svårt för ultimatum såvida det faktiskt inte är ett missbruk men det är ju en annan diskussion.
-

Medea - Alltid online

25 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Återgå till Ångest & depression