....
26 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
....
Hej! vill bara skriva av mig lite, Jag och min sambo har börjat bråka mer och mer. små tjafs hela tiden. Vi har även börjat glida isär. Han säger att han vill ju ha tid för sig själv vilket jag förstår och de vill ju jag också i bland. Men ha tycker om att spela på datorn och gör det varenda kväll och ett tag satte han sig vid 7 på kvällen och kom och la sig kl 6 på morgonen sen sov han till 4 ( inte nu).. blev jätte ledsen för han tog ju förgivet att jag skulle gå upp med våran dotter. Så sa det till han jag vill ju umgås med dig också ju. men fick till svar att han vill ju ha tid för sig själv. MEn sa det den enda tiden vi får tillsammans är på kvällarna då jolien har lagt sig. Men det verkar inte som om han förstår det. Blir jätte ledsen det känns som om det bara är jag som vill att vårat förhållande ska funka. och nu ahr Joline börjat vakna på nätterna tror det är tänderna. och då blir han ireterad och nästan skriker åt mig och säger vad är det nu då? Jag blir ju trött och slut och på kvällarna då han *vill*(ni förstår) då har inte jag lust ibland är trött och slut eller så.. Då blir han sur, elelr rättare sagt besviken men blir ledsen då. Älksar han så mycket men känns som om bara jag vill umgås och så.. Medans han tycker detär kul att sitta vid datorn och spela.
Ville bara skriva av mig Känns så skönt. Hopaps det blir bättre
Ville bara skriva av mig Känns så skönt. Hopaps det blir bättre
- _johanna_
- Alltid online

Re: ....
tack. va verkar som om datorn är mer värd än vad jag är.. ibland när jag ber han hålla i joline om jag tex ska göra mat till henne eller bara gå på toan så säger han men du kan ju lägga henne på golvet så länge.. vart så trött på han förut när jag skulle göra välling åt henne. Så sa det jag tvn är ju 100 gånger viktigare än våran dotter så tog jag med henne och gick. vart så himmla sur på han då. ja jag ska göra det och hoppas han fattar jag hoppas det verkligen. skrev ett mail till hanhärom dagen. Skrev typ förstår du inte att vi glider sär? jag vill ju umgås med dig när hon har lagt sig vi måste ju kunna prata och göra saker bara du och jag annars kommer det aldrig att funka ju. så jag hoppas ju att han inser det innan det är försent

- _johanna_
- Alltid online

jag har oxså en data narkoman till man. jag sade till honom vad jag tyckte och tänkte, vi hade till och med skilsmässa på tal. nu sitter han inte lika mycket vid datorn. men det där med närhet och sex är det samma här. jag har ingen lust vill bara umgås. sen tyckte jag att det är väl inget att bli sur över för att hon vaknar, det får han ta eller sova på soffan. ni får prata ut och säga era meningar och sen komma på en lösning hur ni skall få det att funka för er båda
- MammaTillRasmus
- Alltid online

jo håller med vill ju mysa och så sex tycker inte jag är det viktigaste. Vill ju känna att han vill han med och inte bara jag. Nä jag är väl också trött när hon vaknar på natter men det vise vi ju innan vi skaffade henne. ja ska prata med han sen han sitter vid datan just nu. han har inte tid att prata nu spelar och pratar i skype med komipsar så.. =/
- _johanna_
- Alltid online

Här är de samma...=(
Min man sover mycke gärna en timme innan han ska börja jobba och sen när han kommer hem vid 9 på kvällen så sätter han sej vid datan och där sitter han till kl.4 på morgonen
Min man sover mycke gärna en timme innan han ska börja jobba och sen när han kommer hem vid 9 på kvällen så sätter han sej vid datan och där sitter han till kl.4 på morgonen

- FörstaBebisen
- Alltid online

Men... hur kan ni låta det vara såhär? Okej, min sambo gör inte heller allt jag skulle vilja, fast om jag tjatar lite gör han det mesta, bara att jag inte gillar att tjata.
Jag tar Elsa varje vardagsmorgon då han arbetar, och han tar Elsa varje helgmorgon så att jag får sova ut. Idag tog jag Elsa på morgonen för att vara snäll och det uppskattade han något väldigt. Jag menar inte att det är erat egna fel men.. ultimatum måste ställas, eller något. Jag förstår verkligen inte hur ni klarar av det, för jag hade blivit galen med en gubbe som inte tar sitt ansvar. Förklara för dem att de är jävligt bortskämda i jämförelse med andra pappor, att de får ta och skärpa sig, för annars kanske varken bebisen eller du finns kvar speciellt länge till. Männen måste börja vara lite mer PAPPOR och ni mammor måste få vara lite mer kvinnor, istället för bara bebisomhändertagare hela tiden! Stå upp för er själva och ert barn!
Jag tar Elsa varje vardagsmorgon då han arbetar, och han tar Elsa varje helgmorgon så att jag får sova ut. Idag tog jag Elsa på morgonen för att vara snäll och det uppskattade han något väldigt. Jag menar inte att det är erat egna fel men.. ultimatum måste ställas, eller något. Jag förstår verkligen inte hur ni klarar av det, för jag hade blivit galen med en gubbe som inte tar sitt ansvar. Förklara för dem att de är jävligt bortskämda i jämförelse med andra pappor, att de får ta och skärpa sig, för annars kanske varken bebisen eller du finns kvar speciellt länge till. Männen måste börja vara lite mer PAPPOR och ni mammor måste få vara lite mer kvinnor, istället för bara bebisomhändertagare hela tiden! Stå upp för er själva och ert barn!
- Liina
- Alltid online

min kille är väldig bra med vår son, tar väldigt mycket ansvar o så, så jag e kanske inte rätt person att utala mej, men jag brukar säga åt honom att nu bahöver jag egentid, sen fixar jag så det finns mat till noah och så går jag ut helt själv och lämnar dom 2 ensama. Jag har på mobilen så dom kan ringa om det e nåt, men sen går jag ut ett par timar och låterdom ha "man 2 man time" När jag kommer hem har dom nästan alltid haft jätte kul tillsammans och noah e helt kladdig med mat överalt, och huset ser ut som om det har varit krig, men jag har 2 glada killar och jag e nyladdad.
Försök att låta dom vara ensama och bygga upp en egen relation med varandra så kanske han blir mer intresserad..
och sen kanske ni skulle försöka ha en barnvakt nån kväll så ni 2 kan gå ut själva och käka middag och dricka ett glas vin och prata om allt! Bara ni 2. Det har vi gjort och det har varit helt underbart skönt att bara slappna av och inte bara va mamma o pappa utan 2 vuxna människor som älskar varandra och har 1000 saker att prata om...
hoppas det löser sig!!!
lycka till
Försök att låta dom vara ensama och bygga upp en egen relation med varandra så kanske han blir mer intresserad..
och sen kanske ni skulle försöka ha en barnvakt nån kväll så ni 2 kan gå ut själva och käka middag och dricka ett glas vin och prata om allt! Bara ni 2. Det har vi gjort och det har varit helt underbart skönt att bara slappna av och inte bara va mamma o pappa utan 2 vuxna människor som älskar varandra och har 1000 saker att prata om...
hoppas det löser sig!!!
lycka till
-

israelisuperstar - Kan inte slita sig från vimedbarn.se

jag har sakt vad jag tycker om att min man sitter vid datorn och skype så mycket som han gjorde, Jag har till och med varit elak på killen som ringde hit hela tiden och skulle spela med han. Dem jobbar 13 timmar tilsammans sen har han mage att ringa hit på kvällen och ha ytterligare mer tid med min man. Jag fick 2 timmar på ett dygn med min man. Det tar han 1½ timme att komma hem med tåg sen sover han ju rätt tidigt på kvällen. Men nu är det bättre och killen håller sig borta. Min man sade idag att han har inte lika sort behov av honom som den här killen har av Tobbe. Han till och med går och kallar Tobbe för Toblerone. Vem vet han kanske är smått tänd på min man. hihi. Men vi har fått det bättre nu i alla fall så prova att prata igenom. Jag är oxså genom trött när min vaknar på natten, men dem gör det ju för en anledning. Hoppas det löser sig för dig
- MammaTillRasmus
- Alltid online

Han verkar vara lite beroende av den där datorn...(man blir ju lätt det
) såå kanske han inte kan styra det lika bra som andra... Du måste verkligen få honom att förstå o framförallt visa att du inte tycker detta e OK. Du e ju uppenbarligen lessen över detta...varför inte bara ställa dig framför honom å tjuta en skvätt...då kanske han börjar lyssna...tårar brukar funka till att få folk att lyssna åtminstone
.. för det verkar ju inte som om han har gjort det.. Och om han inte lyssnar på dig då, eller bryr sig...då e han en skit!
- Tigi
- Alltid online

HAr pratat med han han satt ida datorn förut och pratade i skype blev så arg och sahur länger ska du spela då? då frågade han bara vad dådå? nä sa jag du verkar inte bry dig om mig längre jag vill väl umgås när vi har chansen att göra det. Då slutade han då vart riktigt arg så hopaps att han ger sig.. Han ska aif gå upp i morn så jag får sova skönt. brukar åka och rida ibland så lite tid får jag för mig själv iaf.. ja mamma skulle vart barnvakt i helgen men då har min lilla syster fått svinkoppor.. =/
Men tror han fattade lite iaf vart rikigt arg..
Man kan bara hoppas
Men tror han fattade lite iaf vart rikigt arg..
- _johanna_
- Alltid online

26 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2